` Мандри до Русі | «Сторожова застава»



#Book_challenge_2018: Дитяча книга

Десь з півроку тому не пам’ятаю як і де натрапила я на трейлер нового українського фентезі фільму «Сторожова застава». І була приємно здивована тим, що наше кіно виходить на новий рівень. І хай диванні критики скільки хочуть кричать про те, що це все слабенько і бла-бла-бла, я думаю, що ми молодці. Так, у нас ще не настільки набита рука, як у Голлівуда, але ми робимо успіхи. До того ж, особисто мені голлівудські фільми вже приїлися: все занадто стандартно, прогнозовано і нудно, все більше спецефектів і все менше сенсу… Але мова не про кіно, а про книгу, бо несподівано для мене мама, знаючи мою любов до фентезі, подарувала мені на Новий рік роман Володимира Рутківського «Сторожова застава», враженнями від якого я хочу коротко поділитися у цьому пості J

Сюжет: п’ятикласник Вітько прагне вивчати історію рідного села і несподівано для себе, розкопуючи печеру для зустрічей історичного гуртка, потрапляє у часову діру, яка переносить його в… 1097 рік. А там на нього чекає знайомство з князем Володимиром Мономахом, знаменитими богатирями Муромцем, Поповичем і Добринею, битви з половцями й інші пригоди, про які хлопчина міг тільки мріяти…

З перших сторінок я зрозуміла, що книга куди більш дитяча, ніж знято за нею фільм. Та й взагалі відразу стає зрозумілим, що у фільмі змінено багато чого: 1097 рік замінено 1120 роком, змінено вік героїв, додано магію, а ще, здається, одну нову героїню (або змінено її роль…).

Загалом під час читання мене не покидало відчуття схожості цієї історії зі знайомими зі школи «Тореадорами з Васюківки» Всеволода Нестайка та «Миткозавром з Юрківки» Ярослава Стельмаха. Невгамовні вже не зовсім діти, але ще далеко не дорослі п’яти-/шестикласники на літніх канікулах шукають собі пригод J Оповідь невигадлива, поверхнісна, без детальних заглиблень в історію, радше зосереджена на прославлянні мужності захисників рідної землі, дещо ідеалізована, нагадує казку) Але все відповідає жанру й віковому призначенню. На мій погляд, цей роман варто включити до шкільної програми, адже він допоможе сформувати у школярів почуття патріотичності, гордості за свою історію і прагнення бути гідними нащадками, навчить поваги до старших, справжньої дружби, самопожертви тощо. Як на мене, саме те, що варто давати читати дітям/підліткам від 8 до 14 років, але мені й у майже 22 було цікаво :Р

Єдине, що мене розчарувало, так це відсутність фентезі… Так, звичайно, потрапляння з 21-го сторіччя в 11-те — це саме по собі річ фентезійна, але на тому все й закінчується. Ніякої темної магії, ніяких кам’яних големів, що бачимо у трейлері до фільму, в книзі немає… А я ж так чекала! Мені НЕ сподобалося те, що книгу «нарядили» у кінообкладину і навіть анотацію дали радше до стрічки, ніж до роману. Але come on, ви даєте читачу марні надії...

Але загалом мені сподобалося, непоганий початок книжкового виклику на 2018-ий рік J Зверніть увагу своїх дітей/братів/сестер/племінників тощо на цю історію, рекомендую ;)

Моя оцінка: 9 з 10.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

` «Хлопчик у смугастій піжамі»

` Кожен з нас — це маленький Всесвіт | «Астрофізика для тих, хто цінує час» та «Бог завжди подорожує інкогніто»

` «Не озирайся і мовчи»