` Хто винен? | Детективи Агати Крісті
#Book_challenge_2018: Досі не читані книги відомого вам автора
Привіт усім тим небагатьом людям, які читають мої
рецензії тут :) Так, я надовго пропала, але в житті багато всього відбувалося,
то було не зовсім до читання + я читала серії книг, тож і відгуки писатиму (чи
зніматиму на відео) на всю серію ;)
Думаю,
немає жодної людини на планеті Земля, яка б ніколи не чула про Агату Крісті.
Цій англійській леді вдалося увійти в історію. Різні статті і навіть анотації
до романів стверджують, що за кількістю перекладів її книги поступаються лише
творам Шекспіра та Біблії, а це таки вражає! Її називають королевою детективів.
А проте особисто в мене чомусь ніколи не виникало особливого бажання познайомитися
з її творами. А цієї весни ми з Катею почали обмінюватися книжками, і якось
раптово для себе, я попросила в неї почитати «Кишеню, повну жита»...
Та
зараз у цьому пості я хочу поділитися враженнями не від неї одної, а відразу
від трьох прочитаних романів — «Вбивство у «Східному експресі», «Поїзд о 4:50 з
Педдінґтона» та вже згаданого «Кишеня, повна жита». Як ви можете здогадатися,
остання (вона ж перша, з якої таки почалося моє знайомство із творчістю леді
Агати) мені таки сподобалася. Причому, якось так, що я подалася в книжковий
купувати ще якісь її книжки 😱
В
той період «Кишеня, повна жита» була саме тією історією, яка була потрібна:
незважаючи на лиховісну атмосферу убивства, вона все одно була якоюсь легкою і
невимушеною. Крісті інтригувала, заплутувала, наводила підозри ледь не на
кожного персонажа роману, а втім робила це без особливої перегруженості тексту.
Тому книжка легко й швидко читалася, а під кінець я вже якось не знала на кого й
думати, бо всі, здавалося, могли бути вбивцями, аж раптом клубочок так легко
розплутався, що десь хвилин із п'ять ще я сиділа й намагалася зрозуміти, як так.
Та загалом книга справила приємне враження. Мені насправді захотілося
врешті-решт ознайомитися з іншими детективними історіями.
Звичайно,
придбала я той самий «Східний експрес», який наробив багато шуму минулого року
через гучну екранізацію. І разом з ним прихопила «Поїзд о 4:50 з Педдінгтона»... Але
тут читання дещо-таки затяглося і через життєві осбтавини, і…через відсутність
інтересу.
+ зав’язка
з інтригою: як у класичному детективі перед нами постає злочин і таємничі
обставини його скоєння, а тому нас не лише цікавить питання «хто злочинець?», а
й «як саме відбувся злочин?»;
+ пошук
розгадки манівцями: Крісті, схоже, полюбляє малювати загальну картину і
розглядати її з усіх боків під різними кутами так, що всі персонажі можуть
виявитися винними — як наслідок у фіналі розкриття особи злочинця тебе якось і
не шокує, бо він всю історію був перед носом і ти все одно підозрював його так
чи інакше. Проте складається враження, наче готовий розв’язок лежав ледь не від
самого початку в голові або Еркюля Пуаро, або міс Марпл…
- нецікава
розв’язка. Весь роман тебе плутають, збивають з одного сліду, направляють
на інший, змушують будувати якісь здогади, формулювати теорії, майже знаходити
розв’язок — і раптом бац, Марпл вже давно все знала, Пуаро мав теорію ледь не
відразу, як побачив труп! Все вирішується на якихось не те що десяти, а п’яти
останніх сторінках. Просто детектив виголошує, хто вбивця і як він/вона до
цього дійшли — ніякого післясмаку чи післяісторії…
- стилістична
сухість: в оповідній манері все настільки просто, що часом навіть убого й
сухо. Сухі що діалоги героїв, що сама оповідь. Мінімум людських почуттів,
мінімум описів... Все скидається на якусь схему, начерки, які разом поєднуються
завдяки інтризі. Тому персонажі здаються просто ляльками на сцені, а не
реальними людьми зі своїм власним внутрішнім світом... За ними нічого не
спостерігається. І якщо іншим це ще можна пробачити, то особу вбивці і
пояснення його мотивів було б таки непогано показати і пояснити. Але фінал, як
я вже писала вище, виходить зіжмаканий…
От
загалом і все, що я б хотіла написати про твори Крісті. Хоча перший, здається,
зацікавив, наступні два розчарували. Я не в захваті від її творчості й не надто
розумію захоплення й галасу навколо її особи. Оповіді про Шерлока Холмса куди
цікавіші і у постановці сюжету, і у шляху до розв’язку детективної загадки. Мене
не вразив жоден із творів. Першу книгу читала з цікавістю, друга сподобалася
менше, а третю взагалі довгенько мучила.
P.S. Розв’язка «Вбивства у «Східному експресі»
здається мені абсолютно надуманою і нереалістичною, занадто вона постановочна. Мені
ніяк не вдається повірити в неї. А фінал «Поїзда о 4:50 з Педдінгтона» занадто
раптовий.
Вирішила
для себе, що творчість «королеви детективів» не для мене. Мені немає чим там
насолоджуватися, та й думок якихось мудрих звідти не черпаю. Три книги мені
досить. Тому розігрую їх зараз у Твіттері:
А
ви читали романи Агати Крісті? Які враження її історії справили на вас? Якщо ж
не читали, виберіть щось і зробіть власні висновки ;)
Моя
оцінка: 5 з 10.
Комментарии
Отправить комментарий